مقالات طراحی وب سایت

  • 1905
  • 247 مرتبه
کامل ترین راهنمای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی【0 تا 100】

کامل ترین راهنمای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی【0 تا 100】

سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

با وجود مطالب فراوان سایر وب سایت ها در مورد درگاه پرداخت آنلاین که اغلب این مطالب و توضیحات پراکنده و ناقص هستند و به طور کامل به تمامی جوانب این موضوع نمی پردازند، فراتک با توجه به نیاز و سوالات مخاطبان مطلبی جامع و کامل در مورد دریافت درگاه پرداخت اینترنتی ارائه کرده است، که شما را در تمامی مراحل از انتخاب نوع درگاه تا دریافت و راه اندازی آن راهنمایی می کند. همراه ما باشید. در ابتدا شما را با یکسری مفاهیم اولیه مثل درگاه پرداخت، شاپرک، اینماد، کد رهگیری مالیاتی آشنا می‌کنیم که برای ادامه مطالعه مطلب مشکلی نداشته باشید. 

فهرست مطالب

 

      درگاه پرداخت فروشگاه اینترنتی چیست؟

سامانه پرداخت، واسطه‌ای امن بین سایت ها و فروشگاه اینترنتی، بانک‌ها و مشتریان است که امکان پرداخت آنلاین را توسط سامانه شاپرک برای خریداران فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، زمانی که مشتری در یک فروشگاه آنلاین اقدام به خرید می‌کند، اطلاعات کارت بانکی خود را در صفحه سامانه پرداخت وارد می‌کند. این اطلاعات به صورت رمزنگاری شده به بانک صادرکننده کارت ارسال شده و پس از تأیید تراکنش، وجه مورد نظر از حساب مشتری به حساب فروشگاه اینترنتی واریز می‌شود. در نتیجه اتصال و نصب درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت یکی از موارد مهم هنگام راه اندازی و طراحی سایت فروشگاهی است.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست

با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی، می‌توانید به مشتریان بیشتری در سراسر کشور دسترسی داشته باشید و فروش خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. 

سامانه پرداخت شاپرک چیست؟

شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)

شاپرک،یک نهاد وابسته به بانک مرکزی است. این نهاد واسطه ای بین بانک‌ها، کسب و کارها و شرکت‌ها می باشد. شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) با هدف ساماندهی و نظم بخشیدن به نظام پرداخت الکترونیکی در ایران بوجود آمد. این نهاد را می‌توان بازوی حاکمیتی و نظارتی بانک مرکزی در حوزه پرداخت الکترونیک و آنلاین دانست.وظیفه اصلی شاپرک، مدیریت و نظارت بر فرایند مبادلات مالی الکترونیکی در کشور است. این نهاد با تدوین قوانین و مقررات، بر فعالیت بانک ها و شرکت های واسط نظارت می‌کند و از حقوق مصرف کنندگان در این حوزه محافظت می‌کند.

در حال حاضر، تمامی فعالیت‌های مربوط به پرداخت الکترونیک از جمله تراکنش‌های انجام شده در درگاه‌های پرداخت مستقیم و واسط، دستگاه‌های عابربانک، کارت خوان ها و... توسط سامانه شاپرک مدیریت و نظارت می‌شوند. شاپرک با تدوین استانداردها و ضوابط، بر امنیت و سلامت تراکنش‌های الکترونیکی نظارت می‌کند و از بروز مشکلات و سوءاستفاده در این حوزه جلوگیری می‌کند.

درگاه پرداخت شاپرک چیست

خلاصه مراحل خرید اینترنتی با درگاه پرداخت آنلاین (شاپرک)

فرض کنید در حال خرید از یک فروشگاه آنلاین هستید. برای خرید و پرداخت، باید مراحل زیر را طی کنید: 
1.    ابتدا محصول مورد نظر را به سبد خریدتان اضافه میکنید.
2.    پس از آن وارد سبد خرید شده و ادامه تسویه حساب را انتخاب می کنید.
3.    اطلاعات خواسته شده را وارد میکنید. 
4.    سپس به صفحه سامانه پرداخت شاپرک منتقل می شوید.
5.    در این صفحه باید اطلاعات کارت بانکی خود را به شرح زیر وارد کنید:
•    شماره کارت: 16 رقم درج شده روی کارت بانکی 
•    تاریخ انقضا:  تاریخ ماه و سال درج شده روی کارت بانکی 
•    CVV2: کد 3 یا 4 رقمی درج شده روی کارت بانکی 
•    رمز عبور: رمز پویا که به شماره شما پیامک می شود را وارد نمایید. 
1.    شاپرک اطلاعات شما را بررسی می‌کند تا از صحت و امنیت آن مطمئن شود.
2.    در صورت تایید تراکنش، پول از حساب شما به حساب فروشگاه واریز می‌شود.
با شاپرک می‌توانید:
•    بدون نگرانی اطلاعات بانکی خود را وارد کنید.
•    با خیال راحت از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید.
•    مطمئن باشید که تراکنش‌هایتان امن و مطمئن هستند.

اینماد چیست؟دیافت درگاه پرداخت سایت بدون اینماد امکان پذیر است؟

نماد اعتماد برای دریافت درگاه پرداخت

اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی مجوزی است که به کسب‌وکارهای اینترنتی معتبر در ایران اعطا می‌شود. این نماد نشان می‌دهد که هویت صاحب وب‌سایت احراز شده و به قوانین تجارت الکترونیک پایبند است. به عبارت ساده‌تر، اینماد به شما به عنوان یک خریدار اینترنتی اطمینان می‌دهد که می‌توانید با خیالی آسوده از وب‌سایت مورد نظر خرید کنید. برای دریافت اینماد، باید به سایت رسمی اینماد به آدرس www.enamad.ir مراجعه کنید.

کد رهگیری مالیاتی چیست؟ آیا دریافت درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی امکان پذیر است؟

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، از این پس برای راه‌اندازی هر نوع پایانه فروش، از جمله درگاه‌های پرداخت اینترنتی و دستگاه‌های کارتخوان (POS)، دریافت کد رهگیری مالیاتی ضروری است. این اقدام با هدف شفافیت سازی تراکنش‌های مالی و ساماندهی نظام مالیاتی کشور انجام شده است. اخذ کد رهگیری مالیاتی به صورت کاملاً رایگان و از طریق سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به آدرس  www.my.tax.gov.ir  به صورت آنلاین قابل انجام است.

کدر رهگیری مالیاتی چیست؟

انواع درگاه پرداخت سایت 

برای راه اندازی پرداخت آنلاین سایت یا اپلیکیشن ابتدا باید با انواع درگاه بانکی آشنا شده سپس از بین آن ها، بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی معتبر را انتخاب کنید. درگاه‌های پرداخت آنلاین به دو دسته کلی مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شوند:

درگاه پرداخت مستقیم وب سایت (بانکی)

در این نوع درگاه اینترنتی، وب سایت شما به صورت مستقل به بانک متصل شده و تراکنش‌ها به صورت مستقیم بین حساب فروشگاه و حساب مشتری انجام می‌شود. یا به بیانی ساده تر در این نوع درگاه، شما مالک درگاه هستید و مسئولیت کامل تراکنش‌ها را بر عهده دارید. برای دریافت یا ساخت درگاه پرداخت مستقیم، باید به شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی (شاپرک) مراجعه کرده و مدارک و مجوزهای لازم را ارائه دهید. ویژگی های درگاه بانکی بدون واسطه یا مستقیم به شرح زیر است:

•    تسویه حساب آنی و عدم تاخیر در واریز پول‌ به حساب مقصد
•    نیاز به دریافت ای‌نماد و کد مالیاتی
•    انجام تراکنش‌ها با حداقل تعرفه کارمزد براساس قوانین بانک مرکزی (شاپرک)
•    اعتبار بیشتر برای کسب و کارهای بزرگ نسبت به درگاه غیرمستقیم
•    نمایش لوگوی سایت در صفحه پرداخت
•    دریافت کارمزد کمتر نسبت به درگاه های واسط

درگاه پرداخت مستقیم بانکی بدون واسطههمانطور که پیش‌تر اشاره شد، درگاه‌های پرداخت مستقیم و غیرمستقیم در نحوه‌ی اخذ با یکدیگر تفاوت‌های قابل توجهی دارند. که در ادامه توضیح داده ایم.

مراحل دریافت درگاه پرداخت مستقیم

1.   مراجعه به بانک یا (تکمیل فرم آنلاین ثبت نام): اولین قدم مراجعه به بانکی است که در آن حساب دارید.
2.   شرایط بانک: در بانک باید شرایط تعیین شده توسط آنها را برآورده کنید، که شامل موارد زیر می‌شود: 
•    راه اندازی کامل سایت و فروشگاه: وبسایت و فروشگاه شما باید به طور کامل راه اندازی شده و قابل استفاده باشد.
•    ای نماد: اخذ نماد اعتماد الکترونیک و ثبت سایت در سامانه ساماندهی پایگاه های اینترنتی (ساماندهی)
•   ارائه کد رهگیری مالیاتی: در حال حاضر کلیه خدمات پرداخت اینترنتی تنها با ارائه کد رهگیری مالیاتی انجام می شود. لذا قبل از درخواست درگاه اینترنتی باید نسبت به ثبت نام در سامانه مالیاتی و دریافت کد رهگیری مربوطه اقدام کرده باشید.
•    تعهد به قوانین: متعهد شدن به رعایت کامل قوانین تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران.
•    ارائه مدارک لازم برای ثبت نام با توجه به حقوقی یا حقیقی بودن مالک سایت
•   اطلاعات اقامتگاه قانونی: ارائه قولنامه، اجاره نامه، سند مالیکت یا سایر اسنادی که تایید کننده محل اقامت قانونی شخص حقیقی یا حقوی می باشد. ضرورت به نام بودن این سند براساس دستورالعمل هر بانک ممکن است متفاوت باشد. برای مثال برخی از بانک ها برای مشتریان خود ارائه مدرک اقامتگاه به نام اقوام درجه یک را نیز می پذیرند.
•    عدم سوء پیشینه بانکی: عدم وجود هرگونه منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور.
3.  ارائه مدارک: پس از تکمیل مدارک بر مبنای دستورالعمل درگاه ارائه دهنده خدمات، فرآیند بررسی آغاز می‌شود که ممکن است از سه روز تا دو هفته زمانبر باشد.
4.  فعال سازی درگاه: پس از طی مراحل قانونی و تایید نهایی، درگاه شما فعال شده و اطلاعات و کدهای مورد نیاز جهت فعالسازی درگاه در وب سایت توسط بانک ارائه می گردد.

لیست انواع درگاه پرداخت بانکی (مستقیم)

 

به طور کلی این نوع درگاه پرداخت سایت اینترنتی به عنوان امن‌ترین و مطمئن‌ترین روش پرداخت آنلاین در نظر گرفته می‌شود و اغلب توسط فروشگاه‌های آنلاین بزرگ و معتبر استفاده می‌شود. همچنین فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مثل دیجی کالا،میهن مارکت،زنبیل و... از سامانه پرداخت مستقیم استفاده می‌کنند.

آیا هنگام دریافت این درگاه نیاز به نماد اعتماد داریم؟

بله، برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم به نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) نیاز دارید. این الزام طبق قوانین و مقررات شبکه‌های پرداخت بانکی (PSP) و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی است. ای‌نماد نشان‌دهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن فروشگاه اینترنتی شما است و به جلب اعتماد مشتریان کمک می‌کند.

هزینه کارمزد در پرداخت اینترنتی درگاه بدون واسط یا مستقیم چقدر است؟

در حال حاضر در ابتدای سال 1403 طبق اطلاعیه های بانک مرکزی و سامانه شاپرک مبلغ هر تراکنش به شرح جدول زیر است:

مبلغ تراکنش کارمزد شبکه شاپرک
کمتر از ۶۰۰هزار تومان ۱۲۰ تومان
۶۰۰ هزار تا ۲۰میلیون تومان ۰.۰۲% مبلغ تراکنش
بیشتر از ۲۰میلیون تومان ۴۰۰۰ تومان

توجه 

از آنجایی که اتصال سامانه پرداخت آنلاین به وب سایت اهمیت زیادی دارد، طراحی سایت حرفه ای و امن نیز یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. زیرا سایتی که به درستی و اصولی طراحی نشود و امنیت بالایی نداشته باشد، ممکن هنگام دریافت پورتال پردخت آنلاین شما را با مشکل روبرو سازد. شرکت طراحی سایت فراتک با ارائه خدمات راه اندازی سایت جامع و تخصصی، به شما کمک می‌کند تا وب‌سایتی امن، کارآمد و زیبا داشته و به راحتی بتوانید سامانه پرداخت را به آن متصل کنید.
کارشناسان مجرب فراتک با تسلط بر آخرین متدها و استانداردهای طراحی سایت، سایتی متناسب با نیازها و سلیقه شما طراحی می‌کنند.

درگاه پرداخت غیرمستقیم وبسایت 

 در این نوع درگاه، وب سایت شما به یک یا چند ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP)  متصل شده و تراکنش‌ها از طریق شرکت واسطه PSP انجام می‌شود. ویژگی های درگاه بانکی غیرمستقیم شامل:
•    دریافت سریع و آسان 
•    عدم نیاز به دانش فنی زیاد
•    پشتیبانی 24 ساعته 
•    دریافت کارمزد بیشتر نسبت به درگاه مستقیم

انواع درگاه پرداخت الکترونیکی واسط از دید کاربران عبارت است از:

  • logo زرین پال

    به عنوان اولین پرداخت‌یار کشور، با ارائه‌ی راه‌‌کارهای نوین پرداخت، در طول بیش از ده سال، حامی و پشتیبان رشد و توسعه‌ی کسب و کارهای کوچک و بزرگ بوده‌ است.

  • logo نکست پی

    نکست‌پی، از سال 1395 با ارائه پرتال پرداخت اینترنتی برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، به عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه شناخته می‌شود.

  • logo پی پینگ

    درگاه اینترنتی پی پینگ، گزینه ای مناسب برای تمامی کسب و کارها، حتی بدون نیاز به وب سایت، با امکان ایجاد فرم های پرداخت تلگرام و اینستاگرام است.

  • logo دیجی پی

    درگاه دیجی پی، از سال 1397 با ارائه انواع سرویس‌های پرداخت موبایلی و اینترنتی، به همراه امکانات و پشتیبانی قوی، در خدمت کسب‌وکارها است.

  • logo آقای پرداخت

    مجموعه آقای پرداخت با 3 سال سابقه و ارائه خدمات باکیفیت، به یکی از انتخاب‌های برتر در زمینه پرداخت آنلاین تبدیل شده است

  • logo درگاه زیبال

    به عنوان یکی از معتبرترین پرداخت یارها در ایران، با ارائه درگاه‌های پرداخت اینترنتی به کسب و کارها، امکان دریافت وجه آنلاین را به ساده‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کند.

 

مراحل دریافت درگاه پرداخت سایت فروشگاهی غیرمستقیم

1. انتخاب یک شرکت پرداخت یار:  اولین قدم، انتخاب یک شرکت پرداخت واسط معتبر و دارای مجوز از بانک مرکزی است که لیست آنها در بالا اعلام شد.
2.  ایجاد حساب کاربری و تکمیل مراحل ثبت نام:  پس از انتخاب شرکت پرداخت یار، باید در وب‌سایت آن حساب کاربری ایجاد کنید.
3.  تکمیل مدارک: برای دریافت درگاه اینترنتی واسط، باید مدارک درخواستی را به شرکت پرداخت یار ارائه دهید که عموما به شرح زیر است:
•   داشتن اینماد
•   کد رهگیری مالیاتی
•   مدارک هویتی شامل کپی کارت ملی و شناسنامه
•   مدارک بانکی شامل شماره شبا و اطلاعات حساب بانکی
4.  احراز هویت:  پس از ارسال مدارک، شرکت واسط هویت شما را احراز می‌کند که این فرآیند ممکن است شامل احراز هویت آنلاین از طریق هوش مصنوعی، از طریق تماس تلفنی و یا ارسال پیامک باشد.
5.  فعال‌سازی درگاه:  پس از احراز هویت، درگاه اینترنتی فروشگاه یا سایت شما فعال شده، کدهای مربوطه توسط درگاه واسط ارائه می شود و پس از آن می توانید برای دریافت وجه از مشتریان خود استفاده کنید.

شرایط دریافت درگاه پرداخت غیرمستقیم

•    داشتن حداقل 18 سال سن
•    تابعیت ایرانی
•    داشتن کارت ملی و شناسنامه معتبر
•    داشتن اینماد
•    داشتن کد رهگیری مالیاتی
•    داشتن آدرس محل فعالیت معتبر
•    داشتن حساب بانکی به نام صاحب کسب و کار
•    داشتن اطلاعات تماس

انواع درگاه پرداخت اینترنتی غیرمستقیم باواسطه

آیا دریافت این سامانه پرداخت آنلاین نیاز به نماد اعتماد دارد؟

دریافت درگاه بانکی بدون اینماد ممکن نیست. شرکت‌های psp (شرکت‌هایی که درگاه بانکی ارائه می‌کنند) تحت هیچ شرایطی به کسب‌وکارهایی که اینماد ندارند، درگاه نمی‌دهند. در نتیجه داشتن اینماد برای دریافت سامانه پرداخت آنلاین از شرکت های واسط ضروری است.

هزینه کارمزد در پرداخت اینترنتی درگاه واسط چقدر است؟

هزینه کارمزد درگاه پرداخت واسط به عوامل مختلفی مثل حجم و نوع تراکنش،شرکت واسط، قابلیت های درگاه شما دارد. اما به طور کلی، نرخ کارمزد سامانه پرداخت واسط بین 1 تا 3 درصد از مبلغ هر تراکنش به علاوه هزینه تراکنش در سامانه شاپرک که در حال حاضر به مبلغ 120 تومان است. علاوه بر نرخ کارمزد، برخی از شرکت های پرداخت یار هزینه های دیگری مانند هزینه راه اندازی ، هزینه پشتیبانی نیز دریافت می کنند.

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی غیرمستقیم (واسط) کدام است؟

انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی بستگی به نیازها و شرایط خاص شما دارد. اما برخی از معیارهایی که می‌توان برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت واسط در نظر گرفت عبارتند از:

کمیسیون و کارمزد‌ها: میزان کمیسیون و کارمزد پورتال پرداخت برای هر تراکنش بسیار مهم است. باید از مقایسه قیمت‌ها و هزینه‌های مختلف بین درگاه‌های مختلف استفاده کنید. در نظر داشته باشید کارمزد شاپرک برای هر تراکنش بانکی جدا از کارمزد درگاه پرداخت محاسبه می گردد.
پشتیبانی از تمامی حساب‌های بانکی: تفاوتی نداشته باشد که حساب بانکی شما مربوط به کدام بانک (صادرات،ملی،مسکن،شهر،کشاورزی و...) است.

سازگاری مستندات و کدهای درگاه با سیستم‌های مختلف: درگاه اینترنتی پرداخت باید با انواع سیستم‌های مختلف مدیریت محتوای وبسایت (وردپرس، جوملا، دات نت نیوک و غیره) و اپلیکیشن‌ها سازگار بوده و سهولت استفاده از مستندات فنی یه مزیت به شمار می رود.
امنیت در کلیه مراحل پرداخت : رعایت موارد امنیتی و حفظ اطلاعات کاربر در برنامه نویسی مستندات پورتال پرداخت یک ضرورت بوده و در هنگام انختاب پرداخت یار باید به اعتبار این موضوع دقت شود تا هرگونه احتمال هک اطلاعات به صفر برسد.

امکانات و ویژگی‌های اضافی: برخی از سامانه های پرداخت امکانات و ویژگی‌های اضافی مانند ایجاد فاکتورهای مالی، ایمیل‌های اطلاع‌رسانی و غیره را ارائه می‌دهند که می‌تواند برای شما مفید باشد.

سرعت و کیفیت خدمات: پورتالی که پشتیبانی و خدمات بهتر و قابل اعتمادی ارائه می‌دهد و به سرعت به مشکلات و درخواست‌های شما پاسخ می‌دهد، انتخاب مناسبی است.

نکات مهم انتخاب امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی 

امنیت درگاه پرداخت اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای انتخاب امن‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی، باید به نکات زیر توجه کنید:
•    شرکت ارائه دهنده: از یک شرکت معتبر و دارای مجوز پرتال پرداخت اینترنتی دریافت کنید.
•    استانداردهای امنیتی: اطمینان حاصل کنید که درگاه از استانداردهای امنیتی بالا مانند SSL  استفاده می‌کند.
•    سابقه و نظرات مشتریان: قبل از انتخاب درگاه، سابقه شرکت ارائه دهنده را بررسی کنید و نظرات مشتریان را مطالعه کنید.

نحوه اتصال درگاه پرداخت به وب سایت 

نحوه اتصال به درگاه پرداخت بانکی کشور (شاپرک) بسته به اینکه از درگاه مستقیم دریافت شده و یا از طریق پرداخت یار (درگاه غیرمستقیم) صورت می پذیرد متفاوت بوده و مستندات فنی هرکدام اختصاصی می باشد اما در نهایت در همه روش ها پرداخت آنلاین از طریق سامانه شاپرک صورت می پذیرد. به طور خلاصه مراحل اتصال سامانه پرداخت به فروشگاه اینترنتی یا سایت به شرح زیر می باشد:
1. دریافت رابط اینترنتی پرداخت (مستقیم یا غیرمستقیم)
•    ابتدا باید از یک شرکت یا موسسه معتبر درگاه دریافت کنید.
•    برای این کار باید در وب سایت شرکت مورد نظر ثبت‌نام کرده و مدارک لازم را ارائه دهید.
2. نصب افزونه یا کد درگاه
•    پس از دریافت رابط اینترنتی پرداخت، باید افزونه یا کد درگاه را در وب سایت خود نصب کنید.
•    این افزونه یا کد توسط ارائه دهنده پورتال پرداخت یا بانک به شما ارائه می‌شود.
3. پیکربندی درگاه اینترنتی
•    پس از نصب افزونه یا کد پورتال پرداخت، باید آن را پیکربندی کنید.
•    برای این کار باید اطلاعات و کدهای مربوطه را در تنظیمات سامانه پرداخت وارد کنید.
4. تست درگاه پرداخت
•    پس از پیکربندی پورتال پرداخت، باید آن را تست کنید تا از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.
•    برای اطمینان می‌توانید یک تراکنش آزمایشی انجام دهید.

تفاوت های درگاه پرداخت مستقیم و غیر مستقیم در یک نگاه

ویژگی‌ها درگاه مستقیم درگاه غیرمستقیم
ارائه دهنده بانک ها PSP یا پرداخت یار
نحوه اتصال مستقیم به بانک به صورت واسطه از طریق شرکت های پرداخت یار
مدت زمان دریافت  یک تا 3 هفته یک روز
هزینه ارائه درگاه رایگان یا طبق تعرفه بانک  رایگان یا طبق تعرفه پرداخت یار
کارمزد تراکنش براساس نرخ شاپرک نرخ شاپرک + درصد کارمزد پرداخت یار
اعتبار درگاه بیشتر کمتر
پشتیبانی توسط PSP توسط پرداخت یار
گزارش دهی ارائه توسط بانک ارائه توسط پرداخت یار
قابلیت های جانبی کمتر بیشتر
محدودیت ها نیاز به مدارک بیشتر نیاز به مدارک کمتر
مناسب برای تراکنش زیاد/مبالغ بالا تعداد تراکنش کم/مبالغ تراکنش پایین
نحوه تسویه حساب روزانه و مستقیم طبق شرایط پرداخت یار روزانه/هفتگی/ماهانه
اتصال به حسابداری دارد دارد
پشتیبانی از چند بانک فقط بانک طرف قرارداد امکان انتخاب یک یا چند درگاه
امکان استرداد وجه وجود ندارد دارد، با توجه به سیستم پرداخت یار
محدودیت تراکنش ندارد ندارد

با توجه به تغییر قوانین پرداخت آنلاین کشور در حال حاضر و در ابتدای سال 1403 کلیه خدمات پرداخت اینترنتی نهایتا از طریق اتصال به شاپرک صورت می پذیرد و تفاوت درگاه مستقیم و غیرمستقیم تنها در روال ثبت نام و امکانات قابل ارائه توسط بانک یا پرداخت یار می باشد.

دلیل استفاده از سیستم پرداخت برای سایت (فروشگاهی – خدماتی)

سهولت و سرعت پرداخت: درگاه پرداخت آنلاین به مشتریان این امکان را می‌دهد که به صورت آسان و سریع و بدون نیاز به مراجعه حضوری به فروشگاه یا دفتر، پرداخت خود را انجام دهند. این موضوع می‌تواند تجربه خرید مشتریان را به طور قابل توجهی بهبود بخشد و رضایت آنها را افزایش دهد.

تنوع در روش‌های پرداخت: درگاه‌های پرداخت آنلاین معمولاً از روش‌های پرداخت مختلفی مانند کارت‌های بانکی، کیف پول الکترونیکی و درگاه‌های مستقیم بانکی پشتیبانی می‌کنند. این موضوع به مشتریان انعطاف‌پذیری بیشتری در انتخاب روش پرداخت مورد نظر خود می‌دهد.

جمع‌آوری اطلاعات مشتری: استفاده از درگاه پرداخت آنلاین به کسب‌وکارهای آنلاین این امکان را می‌دهد که اطلاعات مشتریان خود مانند نام، آدرس، ایمیل و شماره تلفن را جمع‌آوری کنند. این اطلاعات می‌تواند برای بازاریابی و ارتباط با مشتریان استفاده شود.

تجزیه و تحلیل داده‌ها: درگاه‌های پرداخت آنلاین معمولاً گزارش‌های دقیقی از تراکنش‌ها ارائه می‌دهند. این گزارش‌ها می‌تواند به کسب‌وکارهای آنلاین کمک کند تا عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد بازاریابی و فروش خود بگیرند.

سخن آخر

با توجه به تنوع در ارائه خدمات توسط شرکت های پرداخت‌یار گروه طراحی سایت فراتک در مشهد به طور مستقل نمی تواند درگاه واسط خاصی را به شما پیشنهاد کند، اما در صورتی که شرایط آن برای شما میسر است استفاده از درگاه مستقیم بانکی در اولویت بوده و در غیر این صورت از درگاه واسط استفاده نمائید. لازم به ذکر است این مطلب صرفا جهت راهنمایی و آشنایی شما با انواع درگاه های پرداخت بانکی هنگام طراحی سایتتان توسط تیم ما ارائه شده است و چنانچه قصد داشتن یک وب سایت حرفه‌ای با امکان اتصال به پایانه های پرداخت آنلاین ایمن و مطمئنی را دارید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.


enlightenedسوالات متداول


✔️گرفتن درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی زمان بر است؟

به طور کلی، دریافت پایانه پرداخت آنلاین مستقیم می‌تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد، در حالی که دریافت درگاه پرداخت واسط معمولاً در عرض چند ساعت انجام می‌شود.

✔️هزینه ثبت نام درگاه پرداخت اینترنتی چقدر است؟

هزینه درگاه پرداخت اینترنتی بسته به بانکی یا واسطه ای بودن آن ممکن است متفاوت و یا حتی رایگان باشد.

✔️در صورت بروز مشکل در تراکنش آنلاین چه باید کرد؟

در صورت کسر وجه از حساب و بازنگشتن آن ظرف مدت 72 ساعت به حساب کاربر از بانک یا درگاه پرداخت یار مربوطه پیگیری لازم را انجام دهید.

✔️چگونه می‌توانم تراکنش‌های آنلاین خود را پیگیری کنم؟

شما می‌توانید از طریق پنل مدیریتی درگاه خود، تراکنش‌های آنلاین خود را پیگیری کنید. در پنل مدیریتی می‌توانید اطلاعات مربوط به هر تراکنش مانند تاریخ، مبلغ، شماره کارت و وضعیت تراکنش را مشاهده کنید.
 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.